Postanowienia noworoczne – okiem psychologa sportu. Jak zamienić postanowienie w nawyk?

Impreza się kończy, Nowy Rok nadchodzi, a wraz z nim kolejne postanowienia noworoczne, które być może pamiętasz z zeszłego roku. Nad celami noworocznymi zaczynasz pracować oczywiście od poniedziałku lub od jutra.

  • Zacznę chodzić na siłownię… od Nowego Roku.

  • Od Nowego Roku przechodzę na dietę.

  • Nie piję alkoholu. Po Nowym Roku [Jasne! – przyp. red.]

  • Po Nowym Roku przestaję palić.

  • Będę oszczędzał(a) i będę zorganizowany(a). Od przyszłego roku.


O czymś zapomniałam? Dopisz do listy swoje cele noworoczne. Przez cały styczeń w pocie czoła pracujemy nad swoimi postanowieniami noworocznymi, a potem przychodzi luty i… statystyki na siłowni drastycznie spadają. Dlaczego?

Dlaczego mniej znaczy lepiej? Cele noworoczne czy cel noworoczny?

Za to, czy dotrzymamy postanowień noworocznych odpowiada nasza uwaga i samokontrola. Wyobraź sobie, że masz 2 baterie – Samokontrolę i Uwagę.

Obie na starcie są dobrze naładowane, ale każda decyzja i każda akcja, która wymaga samokontroli (nie zjem tego batonika, nie usiądę na kanapie, tylko pójdę na trening) zabiera z niej % naładowania.

Jeśli zamiast kontrolować swoje zachowania w jednym obszarze postanawiasz mieć pod kontrolą więcej zadań, to Twoja bateria wyładowuje się bardzo szybko i w rezultacie nie masz już energii. 

Bateria Uwagi odpowiada między innymi za naszą koncentrację na zadaniu, dlatego też wyładowują ją wszystkie bodźce, którymi jesteśmy codziennie bombardowani.

W związku z tym zamiast narzucać sobie 5 postanowień- skup się na JEDYNYM celu noworocznym, a tym samym popraw żywotność Twoich baterii.

Czas na postawienie sobie jednego celu noworocznego. 

Kluczem do sukcesu jest podpisanie ze sobą kontraktu. Kiedyś… Więcej… W tym roku… To stwierdzenia ogólne, które chcesz wyrzucić do kosza i zastąpić je KONKRETNYMI zadaniami.

Jeśli chcesz wytrwać w swoim postanowieniu noworoczonym zapraszam Cię do wykonanania zadania noworocznego, które pozwoli Ci osiągnąć sukces.
Weź kartkę i długopis (to wystarczy) i zapisz
JEDEN CEL NOWOROCZNYnad którym będziesz pracować w 2022 roku.

Kontrakt Cele Noworoczne CrossFit Elektromoc

A co najbardziej nas motywuje do dalszej pracy? WIDOK PROGRESU i POCZUCIE SPRAWCZOŚCI,  zatem zadbaj o nie i za każdy dzień treningu przydzielaj sobie odznakę w kalendarzu. Uzbieraj ich 28 i bądź z siebie dumny(a), bo …

POSTANOWIENIA NOWOROCZNE ZAMIENIŁE(A)Ś W NAWYK.

Brawo! Zamieniłe(a)ś cel noworoczny w nawyk! I pamiętaj- nagradzaj się, ponieważ sukcesy trzeba świętować. 28 dni regularnych treningów? To Twoja wygrana! Udało się? Czas na kolejne wyzwanie!

Pilnuj, aby nie rozładować swoich baterii – skup się na jednym celu i zamień go w zdrowy nawyk. Trzymam kciuki!

Obawiasz się, że CrossFit nie jest dla Ciebie?
Spokojnie! CrossFit to sport dla wszystkich dlatego nie obawiaj się i przeczytaj, jak wygląda trening dla początkujących u nas. 
WCHODZĘ W TO!